Trötter


   Någon i vårt hus spela musik på nätterna. I någon månad har musik dragits igång framåt elva, precis när vi ska sova. Fram tills inatt har det varit så att det ändå har gått att somna, men inatt... Det fullkomligen vällde ut musik genom hela huset. Mitt mått blir rågat ganska så fort efter tio på kvällen så jag gav mig ut i mörkret för att ta reda på vem förövaren var. Vi hade räknat ut att det måste komma från trappuppgåbngen brevid, så där smög jag runt och lyssnade i brevinkasten och försökte lista ut var det kom ifrån. Utan större framgång.
   Femtio minuter senare gav sig Micke ut i natten, och lyckad väcka en stackars oskyldig granne i sin iver att bli kvitt oväsendet. Vi var helt säkra på att det kom från den lägenheten. Men så var det ju inte..
   När vi sen låg och skämdes kom vi på att det nog kom ifrån källaren. Åtgärder skall vidtas idag. Detta kan inte fortgå.
   Jag somnade framåt halv två och är idag är zombie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0