Ute i kylan


   Nu börjar fortsättningskursen i Genusvetenskap. Men Elin sitter hemma framför datorn med tvätt i tvättmaskinen och en ångestklump i magen. Idag är jag nämligen inte studerande längre, jag är arbetslös. Efter ett moget och väl övervägt beslut, men ändå. Om en timme öppnar arbetsförmedlingen, och mitt nya liv börjar.
   Självklart kommer jag att få jobb, förr eller senare, någonting. Men just nu så känns det lite avlägset och de tre tusen jag har på mitt konto kommer nog att få lov att räcka bra länge.
   Men det kändes inte rätt att plugga, alls faktiskt. Och ibland måste man följa sin mage. Så nu sitter jag här.

Kommentarer
Postat av: Stina

Heja Elin!

<3

2009-01-21 @ 07:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0