Kul i Stholm...


 Dagens roliga incident:

   Stockholm är enligt mig en något snobbigare stad än göteborg. Jag vet inte om det kanske har med storleken att göra, att det i Sthlm faktiskt är möjligt att bara träffa en viss sorts människor och att det därför blir mer homogena grupper. I vilket fall som helst så var jag allt annar än snobbig idag, snarare lite åt lodishållet... Och jag hade inte någon liten chic väska som jag brukar gå omkring med utan bara en påse från stadsmissionen. Så när jag gick in på Nilsson för att reklamera mina vinterskor som det blivit hål i så kände jag mig inte riktigt i klass med de uppstylade kvinnorna som jobbade där. Vanligtvis bryr jag mig inte så mycket, och det gjorde jag inte heller nu i början. Det var mest när jag visade kontoutraget för skorna och sa att det hade varit halva priset på dem när jag köpte dem varpå hon svarar med sin breda stockholmska "vi har aldig haft rea på de här skorna" som jag börjar känna mig lite... fel... Lite som om jag försökte lura dem på pengar på något sätt. Och även fast jag visste att jag hade rätt och att de visst hade varit  på rea så kände jag hur jag började bli svettig och obekväm och helst plötsligt så önskade jag att jag hade fina kläder, nyfärgat hår och inte stod där i mina sockor och med en en stadsmissionspåse i handen som sticker ut ur jackan som "i alla fall är väldigt varm". Särskilt när hennes kollega kommer och med bestämd röst säger att de där skorna minsann alltid bara har sålts för ordinarie pris. Och jag försöker med lite darr på rösten förklara att "i göteborg så var de faktiskt på rea..."

  Mina trasiga skor står i hallen nu och skäms lite. De ska bytas in på måndag när jag kommer till Göteborg.


Igår var nog den roligaste incidenten när vi skulle gå ifrån utestället vi var på. När vi gick in så tog vi en sväng förbi toan och tog av oss några lager med kläder inför eventuell dans. Jag tog av mig mina yttersta leggings. När vi sedan ska gå så orkar vi inte ta hela toalettproceduren ingen utan tar bara med oss grejerna. Då kommer jag på med snillrika iden att dra på mig leggingsen utan att ta av mig skorna, för jag ville inte frysa. Så jag ställer mig och krånglar över först det ena sedan det andra benet medan folk omkring tittar lite konstigt på mig. När jag sedan ska dra upp dem så inser jag att det uppstått ett litet problem, jag har nämligen shorts på mig och inte kjol. Linda och Anna övertygade mig om att det inte spelade någon roll och att jag ändå skulle ha jackan på mig hela tiden så ingen skulle se, så jag drog upp dem, stängde jackan och så gick vi för att äta falafel.

   Eftersom jag har teflonhjärna så hade jag efter ungefär tre meter helt glömt bort att mina shorts satt under mina leggings och vid falafelstället så hade jag inte en tanke på att låta jackan sitta kvar. Jag tar av mig den, Linda och Anna går för att hämta mat och jag ska hämta bestick. När några killar vid bordet brevid tittar lite konstigt på mig så ger jag dem en irriterat ögonkast och tänker i mitt stilla sinne att de nog är lite knäppa. När jag sedan sätter mig så tar det tre sekunder, sen blir jag iskall i kroppen. Tittar ner och inser hur jäkla rolig jag måste se ut. Egentligen spelade det inte så stor roll, men jag blev så chockad över hur fort jag hade glömt det... 


jag träffade Annica idag och det är faktiskt väldigt härligt att träffa folk även om jag ibland glömmer bort det. Man blir lycklig i själen efteråt. Om en timme kommer Linda och hämtar mig och vi åker till hennes kompis som ska göra några dreads i Lindas hår. Men först ska jag äta lite sill och potatis och spela gameboy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0