Nu var det ett tag sedan...


   Jag bråkar lite med DCON, men de ger mig presentkort så jag förlåter dem. Tur det annars hade det blivit some allvarlig asskicking. Jag sparkar hårt när jag är arg.
   Julen har varit såsom julen ska vara. Mat, godis, snö och familjen. Micke kom på annandagen och vi njöt så mycket vi kunde av vintern innan vi begav oss till huvudstaden och alla människor som går så snabbt så snabbt fram längs gatorna och aldrig glömmer att stå på rätt sida i rulltrappan. Jag är inte och har nog aldrig varit en stadsmänniska. Mina finaste minnen av resan är alla klara stjärnor i Kråkbodarna, där inga lampor skymmer sikten, promenaden med Cia och Bamse på morgonen när solen lyste över Runn och allt var vackert. Och långfärdsskridskoturen.
   Men vi lånar en lägenhet på 15:e våningen i skrapan på söder och ser ut över hela stan och helt ärligt så var det inte så dumt på nyårsaftonen när raketerna avfyrades. Lite läskigt bara när de sköt nere på gården och de small utanför fönstret.

   Börjar längta lite hem till min yogamatta, mina teer och allt annat som gör livet lite trevligare. Men ikväll tänker vi inte på det för nu ska här skakas rumpa. Linda är på dejt nu men kommer snart och tar ut mig i den glittrande stockholmsnatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0