Vad ska man annars göra en lördag?

Förutom att plugga?
Detta var inte ursprungsidén måste jag påpeka. Tanken var att jag skulle ta på mig tajta, snygga kläder, lite för mycket smink och gå och titta på schlagerspektaklet med vänner. Meeeen, det blir ju aldrig som man har tänkt sig. Jag satt och prata med kollegan på jobbet och hon frågade om jag ska jobba imorn, "neeej, jag ska vara ledig!" sa jag med ett leende och en varm, skön känsla i magen. En minut senare ringde gruppledare och.... guess what!.... jag ska jobba imorn.
Man ska dock inte klaga för då jag planerar att vara ledig Hela juni måste detta kompenseras på ett eller annat sätt. Och jag har ett trevligt jobb.

Så nu sitter jag här och skriver tenta istället. Eller ja, inte just nu då eftersom jag skriver här. Men snart så...! Det är faktiskt av största vikt att man då och då unnar sig en rast. Annars kan hjärnan koka över och ta eld. Eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0