Meditation

Jag har haft en otroligt inspirerande helg på yogalärarutbildningen! Vi har mediterat tillsammans med en underbar lärare från USA. Jag trodde att jag inte riktigt tyckte om att meditera och att jag i princip aldrig skulle kunna meditera mer än så där en halvtimme. Men igår gjorde vi en härlig 62 minuters meditation och jag vill inte att det skulle ta slut. I börjar tar kroppen mycket fokus, och mycket tankar kommer upp till ytan, men efter ungefär en halvtimme stannade det upp och jag kunde få en mycket djupare upplevelse. Så jag kan vekligen rekommendera att prova på lite längre meditationer. Man hinner liksom inte komma någonvart på så där 11, 22 minuter. Särskilt inte i början när man inte är van. I alla fall är det min upplevelse, men det är säkert olika för olika personer.

Så nu känner jag mig pigg och glad efter helgen och hoppas att jag kan hålla i det här hemma och få in vanan att meditera lite längre tider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0