Då målar vi lite igen...


Igår när jag kom hem och egentligen skulle sätta mig och plugga så fick jag för mig att jag skulle måla en tavla istället. Och jag har länge tänkt att jag skull måla av en bild av Modesty Blaise, en seriefigur som jag älskade när jag var yngre. Så jag letade på en bild på internet, och nu är det hela så gott som klart. Jag trodde att det skulle vara väldigt svårt eftersom jag aldrig brukar måla den typen av bilder, men det gick riktigt bra kul nog. Så här kommer några bilder så att man kan se de olika stegen i målningen.





Först en skiss, och sen var det bara att fylla i med svart!













Det är lite småpill kvar, men den är i stort sett klar! Så sen ska Micke få rama in den med en svart, bred ram. Äntligen någonting att hänga på väggen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

wow ! / Ma

2010-10-07 @ 23:41:38
Postat av: Cia

Wow / Ma

2010-10-07 @ 23:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0