Utnyttjad på jobbet...

Jag jobbar idag, länge. Tio timmar. Åtta till åtta med två timmars rast.  Den här typen av så kallade uppdelade turer är ganska så vanligt inom äldrevården. Det behövs mycket folk på mornarna och kvällarna, och mindre på eftermiddagarna. Och då löser man det smidigt med att personalen får två timmars obetald rast mitt i dagen. Jag tycker att det är fult och gränsat till utnyttjande. Personligen lider jag inte jättemycket av det eftersom jag har så himla nära till jobbet att jag kan gå hem de där två timmarna. Men de som bor på andra sidan stan sitter ju oftast kvar på jobbet i de där två timmarna. Det är så pass länge att man hinner bli riktigt uttråkad, men absolut inte så länge att man hinner åka och göra någonting annat. Men arbetsgivarna tjänar ju på det...
Jag tycker att det borde vara förbjudet. Eller att man borde få typ halva lönen under den där långa rasten eller nåt. Det känns ju nästan som om man jobbar, man sitter ju bara och väntar på att gå tillbaka. Även jag som hinner hem kan ju absolut inte slappna av de där två timmarna.

Sådär, nu har jag fått klaga lite! Dags att återgå till jobbet. Och inte glömma ställa om klockan imorn. Har inte lust att jobba en timme extra...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skrik högre och mera organiserat !!!!!

Leve fackföreningarna!... eller lever de inte ?...

Har de gått i dvala...det här är en av de största KVINNOFÄLLORNA vi har. / Ma

2010-11-02 @ 21:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0