Konsumtionsfritt halvår

Jag är inte och har väl aldrig riktigt heller varit så förtjust i konsumtion. Saker, saker, saker. De tar upp tid och plats och energi.
På vårt kylskåp står något i stil med
Vi ska jobba mer så vi kan konsumera mer så vi kan producera mer så vi kan jobba mer
Citatet äv urklippt ur Fria tidningen, och jag tycker att det säger ganska så mycket. Ibland tror jag att vi tappar bort oss i den här spiralen utan att fundera över huruvida den egentligen gör gott. Så jag skulle vilja ta ett steg ur. Det kom som ett infall för några dagar sedan och nu när det har landat lite så känns det väldigt bra. Jag är inte en person som köper så fruktansvärt mycket saker, men jag tycker att det ska bli väldigt intressant att se vad som händer när jag inte ska köpa någonting alls. Undantagen är sånt som man "måste" ha, typ tvål och mat. Jag har inte satt upp några strikta regler utan tror att det ger sig med tiden. men imorn så börjar det. Spännande.
Nu får jag leva på kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0