Slappt

Jag har inte pluggat. alls. Och imorn är det tenta. Och jag kan inte bry mig mindre. Eller jo, lite mindre skulle jag kunna bry mig men det är marginellt. Det finns en liten chans att jag klarar det ändå, jag har ju varit på föreläsningarna. Men jag tycker inte att jag borde klara det, det skulle vara det ultimata beviset på universitetets oerhörda slapphet. Man kan ta sig igonom en utbildning och inte lära sig någonting alls om man vill. Och visst, det är ju mycket upp till en själv att plugga och man måste ta eget ansvar för att man lär sig det man ska lära sig, bla bla. Men vi har ju ändå universitet. Om man inte trodde att det var någon vits med att ha uppstyrda utbildningar så skulle ju alla bara kunna sitta hemma och ta sitt personliga ansvar och lära sig det man behöver kunna för ett visst yrke. Men riktigt så funkar det ju inte. Vi är ju ibland lite lata och så är det faktiskt väldigt svårt att veta vad som är viktigt att lära sig. Så därför behöver vi kurser och lärare och föreläsningar. Men jag tycker att det är lite för lite av det på min utbildning. Jag lär mig mycket men skulle kunna lära mig minst dubbelt så mycket om vi hade en ordentlig utbildning där man faktiskt var i skolan mer än nio timmar i veckan. Men man får vara glad för det man får.

Idag har jag tränat Body Pump för första gången på en och en halv månad, så imorn kommer jag inte kunna röra mig. Ska bli härligt! Jag har alltid gillat träningsvärk.



Jag har ingen ny bild så här kommer en gammal. Det är en säl. Jag tycker oerhört mycket om sälar. Och sommar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0